Hallo, daar zijn we weer.

Zaterdag in Kathmandu geweest.
’s Morgens zijn we naar de grootste Bhuda tempel ter wereld geweest (Bodhnath). Vanaf een dakterras waar we ons ontbijt hebben genuttigd hadden we een prachtig uitzicht op de tempel. Zo’n stupa (tempel) kun je niet in (niemand kan daar in bedoel ik) het is een groot rond gebouw in etages die de aarde voorsteld, met daarop een halve bol, wat het water voorstelt en daarop een toren met de ogen van Buhda en een oranje clinder als top wat vuur voorsteld (dus de 3 elementen van de wereld). Prachtig gebouw. Overmorgen probeer ik wat foto’s hiervan te plaatsen.
’s Middags zijn we naar Patan geweest. Patan is een koningsstad die ten zuiden van Kathmandu ligt, net als haren en groningen. Patan heeft vele prachtige tempels en pleinen.

Zondag weer vroeg op om met de bus naar Chitwan te gaan. Dit is een busreis van zo’n 6 uur. (in een bus waar je nauwelijks je voeten kwijt kunt) Maar een prachtige reis door een mooi landschap. Chitwan is een nationaal park met veel (roof)dieren. We hebben al verschillende wandelingen gemaakt, waarbij we eerst uitgelegd krijgen wat te doen als we achterna gezeten zouden worden door een Rino (Rhinoseros, hoe schrijf je dat eigenlijk (:-)). Gelukkig zijn we er tijdens het wandelen niet een tegen gekomen, maar wel allerlei prachtige vogels en herten. We hebben een toer van 1.5 uur op de rug van een olifant gemaakt (in een bakje met 4 man) en toen hebben we heel veel herten gezien, die je tot op 5 a 10 meter kon benaderen voor ze op de vlucht gingen. Als hoogte punt hebben we drie rino’s gezien. Prachtige beesten, die gewoon blijven staan als er een olifant (met mensen op z’n rug) aan komt. We konden ze dan ook zeer goed zien en foto’s van maken. vanavond zonsondergang gezien vlak bij ons (primitief hotel/lodge) over de rivier. Mooie kleuren weer.
Morgen gaan we er weer vroeg uit om vogels te bekijken en daarna naar Dhading om o.a. de bouwplaatsen te bekijken waar ik vorig jaar het daggezondheidscentrum heb gebouwd. Kijk daar erg naar uit.

Leuk al die reacties die we van jullie krijgen. Stellen we erg op prijs.
Ook leuk om een reactie van Tjalling en Maren te krijgen die (voor ons) aan de andere kant van de wereld zitten, nm. in Cuba.

Tot zover eerst maar weer