Gisteren zijn we op tijd (we moesten er om 5:30 uit) met een vliegtuig(je) naar Pokhara vertrokken. Dit is ongeveer 25 minuten vliegen, waarbij je een prachtig uitzicht op de Himalaya hebt. We zijn samen met Anneke, Paul en Merel. Dit zijn vrienden van Rene Veld (van stichting Veldwerk). Anneke is de moeder van Paul en Merel. Zij zijn 16 jaar (tweeling)

Op het vliegveld werden we verwelkomt door Raja, de eigenaar man Mountain Hous, een heel mooi rustig gelegen gasthuis. Samen met de familie van Raja hebben we de Bai Tika gevierd (de dag van de broers en zusters). Dit gaat weer gepaard met rituelen. Heel mooi, ontspannen en interessant. Ook Paul en Merel deden daar aan mee. Eerst brengt de zus een tiga op het voorhoofd van haar broer aan, en daarna andersom. (zie foto)

Vervolgens zijn we de stad in geweest en hebben langs het meer gewandeld en wat gedronken op een terrasje. ’s Avonds gegeten in de stad. Lekker en goedkoop. Daarna vroeg in bed, want de volgende dag (vandaag dus) moesten we er weer heel vroeg uit (4:30 !!!) om naar de zonsopkomst boven de bergen te gaan kijken.

Eerst een stuk met een busje en daarna 300 m klimmen op uitgehakte trappen.
Boven gekomen een prachtig uitzicht over de himalay en de zonsopgang is fantastisch om mee te maken. (zie foto’s)

Om een uurtje of 8 ontbijt vanaf een terrasje met prachtig uitzicht op de stad. Inmiddels is het al weer zo’n 25 graden en begint de zon te branden.
Vervolgens een wandeling over een onverhard bergpad gemaakt van zo’n 8 km (3 uur)
We hadden een erg aardige gids waar we erg veel mee hebben gelachen.
Aan het einde van de wandeling zouden we met de locale bus terug, maar die waren allemaal barstens vol (zie foto). Uiteindelijk zijn we toen toch maar met een taxibusje gegaan. Om 2 uur waren we terug in ons gasthuis en we zijn toen direct ons bed ingedoken.
Vanavond lekker gegeten aan een terrasje aan het meer.

We hebben gehoord dat onze koffers ook weer terecht zijn. Die zien we morgen weer als we teruggevlogen zijn naar Kathmandu.
Anna, we hebben inmiddels Ramu gesproken en geregelt dat hij het pakketje deze week krijgt. Hij is morgen onze gids als we sightseeing gaan doen !